Czym są kasetony reklamowe?

Jeszcze do niedawna metalowa tablica z napisem stanowiła podstawowy sposób na wyróżnienie firmy. Rozwój technologii oraz nowoczesne pomysły sprawiły, że na rynku pojawiły się kasetony reklamowe, które obecnie są skutecznym nośnikiem reklamowym umożliwiającym rozpowszechnienie różnego rodzaju produktów bądź usług.

Czym są kasetony reklamowe?

Kasetony reklamowe to unowocześniona forma tradycyjnych szyldów. W rzeczywistości to jednostronna lub dwustronna tablica, zwykle podświetlana od wewnątrz, która pozwala wyróżnić firmę na tle konkurencji i skutecznie przykuć uwagę obserwatorów. Najczęściej umieszczone są nim nim logo oraz nazwa firmy, które pomagają skutecznie promować markę. W przeciwieństwie do tradycyjnych szyldów rzadko przybierają formę kwadratu lub prostokąta, mogą mieć dowolną formę. Częściej znajdują się na zewnątrz budynków, ale mogą również ozdabiać ich wnętrza.

Zalety i wady kasetonów

Na pierwszy plan wysuwają się przede wszystkim zalety. Najważniejszą jest ich elegancki i efektowny wygląd oraz dowolność kształtu, jaki mogą przybrać. Wykonane z trwałych i odpornych na działanie czynników zewnętrznych tworzyw, rzadko ulegają zniszczeniu tak jak to miało miejsce z szyldami wykonanymi z drewna czy metalu. Kolejnym ich atutem jest łatwość czyszczenia, ponieważ zwykle mają gładką powierzchnię, która to ułatwia. Ponadto kurz i brud praktycznie na nich nie osiadają, dzięki czemu wyglądają zawsze świeżo i nienagannie. Możliwy jest również montaż podświetlenia LED, przez co reklama jest dobrze widoczna nawet po zmierzchu. Ponadto ledowe oświetlenie cechuje się dobrą wydajnością i zapewnia równomierne oświetlenie całej powierzchni, co zwiększa atrakcyjność tego rozwiązania. Wybór kasetonów reklamowych świadczy o nowoczesności firmy oraz podkreśla jej prestiż. Tak jak większość rozwiązań, również kasetony reklamowe nie są jednak wolne od wad. Za jedną z nich można uznać cenę, ponieważ kosztują zwykle więcej niż tradycyjna tablica reklamowa czy baner. Koszt równoważy jednak trwałość tego rozwiązania, a tym samym stosowanie go przez wiele lat. Za pewną niedogodność można również uznać konieczność doprowadzenia przewodów elektrycznych. Wszystko zależy jednak od miejsca montażu.

 

Zobacz również:

 

Kasetony reklamowe zewnętrzne i wewnętrzne

Tego rodzaju rozwiązania sprawdzają się zarówno w reklamie wewnętrznej, jak i zewnętrznej. Cieszą się jednak doskonałą widocznością na elewacjach budynków, zwłaszcza umieszczone tuż nad wejściem do obiektu. Podświetlone, wykonane proporcjonalnie do rozmiaru budynku są natychmiast zauważalne i zwracają na siebie uwagę, stanowiąc skuteczny chwyt marketingowy. Oprócz tego stanowią o nowoczesnym podejściu firmy.  To jednak nie jedyne możliwości, jak można zastosować kasetony reklamowe. Równie dobrze sprawdzają się wewnątrz budynków. Świetnym rozwiązaniem jest zatem montaż reklamy na recepcji w hotelach.

Kasetony reklamowe- rodzaje

Wyróżnić można kilka rodzajów kasetonów reklamowych ze względu na specyficzne ich cechy. Biorąc pod uwagę technikę montażu, mówimy o:

– kasetonach zakładanych na zewnątrz budynków,

– kasetonach zakładanych wewnątrz budynków, które oprócz funkcji reklamowej, pełnią też rolę informacyjną, a także dekoracyjną.

Kasetony reklamowe można też klasyfikować pod względem oświetlenia. Wersje nie podświetlane są tańsze, ale mają gorszy odbiór. Mimo że w ciągu dnia jest dobra widoczność, to trudniej dostrzec je w porównaniu z kasetonami podświetlanymi. Tego rodzaju modele wykonywane są z różnego rodzaju materiałów, w tym: dibondu, pleksi, winylu, aluminium, ale także z drewna. Najczęstsza klasyfikacja związana jest jednak z ich specyfiką. W związku z tym wyróżniamy:

– kasetony jednostronne, które posiadają wydruk z jednej strony i są mocowane bezpośrednio do ściany, zarówno równolegle, jak i pod kątem prostym,

– kasetony dwustronne, które posiadają nadruk z obu stron i są przestrzenne. Zakładane są prostopadle do ściany, aby sięgały poza obrys budynku.

Kasetony reklamowe podświetlane LED

Podświetlenie LED znacznie zwiększa atrakcyjność nośnika reklamowego. Technologia led zapewnia dobrą jakość emitowanego światła, o dowolnej barwie. Z tego powody kasetony są zauważalne w ciemnościach, z dużych odległości. W dodatku są właściwie bezobsługowe. Ważną ich cechą jest niski pobór energii elektrycznej. Z tego powodu pozwalają zaoszczędzić pieniądze, ale przyczyniają się również do ochrony środowiska naturalnego.

Kasetony reklamowe wyprodukowane z dibondu

Dibond to płyta kompozytowa, która składa się z kilku warstw aluminiowych, które połączone są polietylenowym rdzeniem. Ze względu na korzystną cenę, a także wytrzymałość i odporność, materiał jest często wybierany przez klientów. Kasetony z dibondu cechują się doskonałą trwałością, a przy tym są bardzo estetyczne. Dzieje się tak, ponieważ nie wymagają dużej obróbki mechanicznej. Zwykle mają wygląd jednolitej bryły, a nawet z bliska niemal niedostrzegalne są miejsca ich łączenia. To wszystko wpływa na dużą atrakcyjność tego rodzaju tworzywa.