Przydatne rady dla właścicieli wypożyczalni samochodów

Jeśli spojrzysz na renomowane wypożyczalnie samochodów, na pewno zauważysz, że oferują różne typy pojazdów. Proponują zarówno małe, jak i duże auta.

 

Jeżeli jednak zamierzasz być niezależnym detalistą, możesz wybrać konkretną niszę. W Twojej ofercie mogą się znaleźć samochody zabytkowe, małe samochody kompaktowe lub sportowe. Postaraj się też poprawić współczynnik konwersji osób, które wchodzą w interakcje z Twoją firmą. Zwróć uwagę na liczbę otrzymanych rekomendacji.

Skorzystaj z porównywarek wypożyczalni samochodów.

Istnieje kilka witryn porównujących wypożyczalnie samochodów. Mogą generować ruch lub rezerwacje na Twojej stronie w zamian za abonament. Opłata może wynosić od 5 do 15 procent przychodu uzyskanego z rezerwacji. Jeśli zdecydujesz się na to rozwiązanie, skontaktuj się ze stronami porównującymi wypożyczalnie samochodów. Zapytaj o możliwość nawiązania współpracy.

Współpracuj z dostawcami.

Możesz nawiązać kontakt z dostawcami, aby proponować dodatkowe usługi. Na przykład możesz się skontaktować z właścicielami hoteli i pensjonatów. Zaproponuj gościom bonus lub zniżkę, jeśli skorzystają z Twoich usług. Ponadto podobną ofertę możesz zaproponować właścicielom schronisk młodzieżowych lub biurom turystycznym.

Reklamuj się na platformach.

Platformy reklamowe, takie jak reklamy w wyszukiwarce Google, Bing i Yahoo, zapewniają ruch przychodzący. Możesz liczyć na duży współczynnik konwersji. Opłaty za kliknięcie będą się różnić w zależności od kwoty licytacji danego słowa kluczowego.

Retargetuj osoby, które już wykazały zainteresowanie Twoją ofertą.

Koszt pozyskania nowego klienta jest dość wysoki. Dlatego idealnym rozwiązaniem dla niezależnych firm jest kampania retargetingowa. W ten sposób możesz pozyskiwać taniej nowych klientów. Na przykład możesz zbudować bazę danych e-mail osób, które zarejestrują się w Twojej witrynie. Następnie w przyszłości możesz przeprowadzić retargetować. Możesz również oznaczyć osoby, które odwiedziły Twoją witrynę. W ten sposób zareklamujesz się tanio i skutecznie. Możesz to zrobić za pomocą sieci reklamowej Google lub reklam na Facebooku.

Skoncentruj się na procesie konwersji

Ma to kluczowe znaczenie dla sukcesu Twojej firmy, ponieważ budżet reklamowy może zostać łatwo roztrwoniony, jeśli klienci nie dokonają konwersji. Sprawdź strony docelowe, aby dowiedzieć się, jak poprawić konwersje. Przetestuj także proces kontrolny, aby sprawdzić, czy działają transakcje upsell lub cross-sell.

 

Realizując te działania marketingowe, niezależne firmy wynajmujące samochody powinny odnotować poprawę konkurencyjności, wzrost liczby rezerwacji i przychodów w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Działania te są sprawdzone i nie zrujnują Twojego budżetu. Są niezbędne, jeśli prowadzisz wypożyczalnię samochodów niezależnie.

Jak zainteresować klientów swoją ofertą?

Zaangażowanie klienta jest niezwykle ważnym elementem na ścieżce sprzedaży. Potencjalni klienci zamieniają się w obecnych klientów. Efektywność, z jaką organizacją osiąga tę konwersję, bezpośrednio wpływa na przychody.

 

Przy strategii mobilnej bardzo ważny jest omni channel. Zapewnia bezproblemową obsługę. Odpowiednio łączą usługi online i offline. Systemy mobilne mogą podnieść jakość obsługi klienta w zakresie wynajmu samochodów. Zapewniają integrację wewnętrznych technologii, systemów płatności, rzeczywistości rozszerzonej i cyfrowych mediów interaktywnych. W porównaniu z kanałami tradycyjnymi, kanały mobilne znacznie skuteczniej zbierają użyteczne i przydatne dane klientów. Przede wszystkim można sprawdzić lokalizację i interakcje w mediach społecznościowych. Umożliwia to klientom rezerwacje online, dostęp do informacji dotyczących lokalizacji, korzystanie z wygodnych rozwiązań wynajmu i otrzymywanie powiadomień z dowolnego miejsca. Ważne jest też wsparcie w zakresie obsługi klienta w czasie rzeczywistym. Wielu konsumentów online prawdopodobnie wróci na stronę oferującą czat na żywo. Jest to bardzo przydatna funkcja zaangażowania.

Segmentacja klientów

Jeśli chcesz osiągnąć sukces w branży, przede wszystkim musisz zrozumieć, czego szukają potencjalni klienci i jak można sprostać oczekiwaniom w realizacji usług. W przypadku usług wynajmu samochodów potencjalni klienci częściej szukają mobilnych rozwiązań. Musisz zwrócić uwagę na kilka aspektów.

Jeszcze zanim polecisz usługę/rozwiązanie potencjalnemu klientowi, ważne jest, aby zrozumieć jego profil demograficzny. Zorientuj się, jakich usług szuka. Można wyróżnić różne profile i wymagania klientów.

Właściciel wypożyczalni aut dostawczych musi najpierw zidentyfikować typy klientów, których będzie obsługiwał. Nowi klienci muszą być podzieleni na segmenty w oparciu o cechy, które najlepiej do ich profilu pod względem wspólnych cech. Odpowiednia segmentacja jest kluczowym krokiem w procesie obsługi. 70% zakupu odbywa się w oparciu o to, czy klient uważa, że jego wymagania zostały właściwie zrozumiane i czy zaproponowano mu odpowiednią usługę/rozwiązanie.

 

Gdy zrozumiesz potrzeby klientów i ich potrzeby, możesz nawiązać kontakt z klientem.