Stoisko handlowe podczas targów: jak je przygotować?

Stoiska handlowe najczęściej kojarzą nam się z drewnianymi budkami, które oglądamy podczas regionalnych jarmarków, czy targów. Jednak takim obiektem może być także punkt z towarem na targu, małe stoisko podczas targów branżowych, czy przydrożny kiosk. Bez względu na preferencję przed jego zakupem lub wypożyczeniem, czy też zaaranżowanym powinniśmy określić kilka, najważniejszy rzeczy, które przydadzą się do tego, aby efekt finalny spełniał nasze oczekiwania. Jakie stoiska handlowe są popularne? Czy są stoiska handlowe z ogrzewaniem? Jak przygotować stoisko handlowe podczas targów branżowych? Takie pytania i wątpliwości z pewnością spotkały wiele osób. Aby nieco ułatwić Wam podobne zadania, przygotowaliśmy kilka wskazówek, które mogą okazać się bezcenne podczas przygotowywania i aranżacji stoiska handlowego. 

 

Stoisko handlowe podczas targów: jak je przygotować?

Zacznijmy zatem od tego, że bez względu na to, jaki mamy budżet, powinniśmy pamiętać o tym, iż stoisko handlowe, to swoista wizytówka naszej firmy, dlatego należy o nią odpowiednio zadbać. Udział w targach bardzo często wiąże się z wielkimi kosztami, dlatego należy odpowiedzieć sobie także na następujące pytanie — Czy starczy nam nakładu finansowego na przygotowywanie nowoczesnego stoiska handlowego? Możemy mieć znakomity produkt i wyszkoloną kadrę, jednak bez odpowiedniego zachęcenia potencjalnych klientów, nie możemy liczyć na to, że w ogóle dowiedzą się o naszych istnieniu. Poniżej wskazaliśmy, jak takie stanowisko powinno wyglądać

Krok 1: określ do czego służy 

To z pewnością jeden z pierwszych kroków, które należy uczynić. Jeżeli wybieramy się na duże targi, gdzie przy stoisku będzie znajdować się 3 Twoich pracowników, zadbaj o to, aby każdy z nich miał swój kącik. Chcesz pokazać swoje produkty? Zależy Ci na tym, aby od razu coś sprzedać? Czy może dążysz do tego, aby świadomość o Twojej marce wśród konsumentów była większa? Z pewnością musisz udzielić sobie odpowiedzi na każde z ty pytań i wybrać te, które w danym momencie rozwoju Twojej firmy, jest najważniejsze. To z kolei przełoży się na to, jakiego charakteru powinno nabrać Twoje stoisko handlowe.

Krok: 2: przygotuj listę wszystkich potrzebnych rzeczy 

Wbrew pozorom nawet brak śrubokręta, taśmy, czy kartki papieru może wpłynąć na to, że nasze stanowisko nie będzie takie, jak planowaliśmy. Aby uniknąć nieprzyjemności, które mogą wyniknąć z tego tytułu, warto przygotować odpowiednią „check listę”, która naprawdę w znaczący sposób usprawnia organizację całego przedsięwzięcia. 

Krok 3: sprawdź urządzenia elektroniczne, które będą wykorzystywane

Telewizor, laptop, głośniki, mikrofon, rzutnik — bez względu na to, jakich urządzeń używamy na naszym stoisku handlowym, powinniśmy pamiętać o tym, aby sprawdzić je przed rozpoczęciem targów, niż później rezygnować z wystąpienia oraz prelekcji. Niestety nie możemy przewidzieć tego, czy podczas transportu nie uszkodziliśmy jakiegoś sprzętu oraz, czy jego baterii wystarczy nam podczas trwania targów. 

Krok 4: zadbaj o kącik do siedzenia dla gości

To jak wygląda nasze stanowisko determinuje ile osób nas odwiedzi. Czasami nie wystarczy fakt, że nasz dział handlowy dwoi się i troi, aby porozmawiać z klientem. Wystarczy brak miejsca do siedzenia, w którym potencjalni partnerzy biznesowi mogą usiąść, aby zmienili nasze stanowisko na inne. Jest wiele firm, które zajmują się profesjonalną organizacją tego typu przedsięwzięć, dlatego czasami, warto skorzystać z rady profesjonalistów. Tym bardziej, jeśli zainwestowaliśmy w to wydarzenie dużo czasu pracy i nakładu finansowego. 

Krok 5: bądź widoczny

Niestety nie każdy na targach może mieć miejsce przy wejściu lub w pierwszych rzędach, dlatego, jeżeli naprawdę Ci na tym zależy, to zadbaj o to z odpowiednim wyprzedzeniem. W innym przypadku warto skorzystać ze wskazówek, które przygotowaliśmy poniżej. 

  • Dodaj element prezentacyjny z dźwiękiem — zadbaj o to, aby Twoje stoisko wyróżniało się na tle innych. Zapętlona prezentacja z dźwiękiem, czy wywiadami pracowników, to naprawdę świetny sposób na reklamę. 
  • Określ dress code — czasami firmy mają kilka targów w jednym czasie, nie sposób zatem, aby prezes firmy był na każdym z nich, dlatego zdarza się, że bez odpowiednich wskazówek pracownicy prezentują styl dowolny, co niekoniecznie może być wskazane w takim miejscu. 
  • Pamiętaj o komunikacji w social mediach — nie zapomnij poinformować osób, które śledzą Cię w mediach społecznościowych o Twojej obecności na targach. Możesz także pokusić się o wysłanie e-mailowego zaproszenia do swoich klientów, aby pielęgnować relacje. 

 

 Bez względu na to, jakie stoisko handlowe planujemy przygotować, należy rozważyć powyższe czynniki. Takie określenie pozwoli maksymalnie wykorzystać potencjał danego miejsca, wyróżnić się na tle konkurencji, a także zdobyć cenne doświadczenie i nowych klientów. Warto zainwestować w takie stoiska na stałe, ponieważ możemy je używać z pewnością więcej niż raz, a każdy taki event stanowi niewątpliwie wartość dodaną dla Twoje firmy. 

 ZOBACZ TAKŻE: